Alla inlägg den 18 maj 2015

Av Resan till mig själv - 18 maj 2015 23:30

En mani jag har och haft under många år är att pilla sönder hård hud på fötterna (tror det till och med finns något medicinskt namn på detta syndrom) vilket gjort att mina fotsulor blivit hårda som stenar och spruckna. Idag tog jag äntligen det stora steget att testa en behandling som tydligen ska vara bra, Footner exfoliating socks. Ser fram emot slutet av veckan då förhoppningsvis stora, tjocka lager hud kommer börja att trilla av. Mums. 


 


Utslitheten i kroppen efter gårdagen kom som på beställning när jag vaknade imorse och var på väg att sjukanmäla mig, trodde aldrig jag skulle kunna ta mig till jobbet. Men på något sätt lyckades jag, undrade dock hur jag skulle klara hela dagen utan att somna pladask vid skrivbordet. Efter morgonkaffet kändes det lättare som tur var.


Annars har dagen varit i princip händelselös, tack och lov. När jag gick hem från jobbet, frusen, trött och starkt längtande efter ett varmt bad kände jag verkligen hur skönt det var att inte vara tvungen att träna. Tänk att jag under perioder har tvingat mig själv i princip dagligen till gymmet, hur olustig och sliten jag än känt mig, i tron om att jag är världens ohälsosammaste annars. Så befriande att istället bara kunna gå hem, lägga mig i badet och sedan ta en tupplur på sängen. Utan att veta vad jag ska göra efteråt och känna mig tvungen till något.


Dock ringde snubben min och väckte mig efter ett par minuter, haha. Han och kompisen skulle dra till ett utegym i närheten och Han undrade om jag ville med. 


Jag tittade mest på då jag tycker det där utegymmets övningar är ganska värdelösa (okej, för svåra för mig), men det var trevligt ändå. Molnen och regnet har plågat vår stad i flera dagar, men nu sprack det äntligen upp och det blev en väldigt fin kväll. 


Jag och Han köpte efter det med oss mat hem till mig och såg film ikväll igen. Den här gången blev det den svenska filmen "Bang Bang Orangutang" med Mikael Persbrandt. En film i typ min smak, med lite djup sådär.


Nu finns det ingenting jag längtar så mycket till i hela världen efter som att sova. Och det behövs nog för nu är det snart midnatt ser jag. Ajdå.


Godnatt.

Ovido - Quiz & Flashcards