Alla inlägg under augusti 2014

Av Resan till mig själv - 20 augusti 2014 15:15

Vad har hänt under senaste månaden? Jag har jobbat som vanligt, kommit iväg till psykiatriern, blivit utsatt för ett överfall (skriver om det i ett annat inlägg) osv. Framför allt har jag funderat mycket. Fram och tillbaka, fram och tillbaka...

Funderat över livet, på vad som är viktigt och på vad som egentligen är bäst för mig. På hur jag ska kunna gå vidare. Hur jag än gör känns det ju fel på något sätt och som att jag sviker hela världen. Som att det skulle vara bäst om jag bara.. Försvann. Alternativt levde ett så perfekt liv som möjligt utåt sett, så att hela världen tog efter mig och alla blev glada och lyckliga.

Från psykiatriern fick jag med mig några papper att fylla i som garanterat kommer visa att jag har OCD - tvångssyndrom. Kanske kommer jag få förklarat att jag har någon typ av ätstörningar också, jag berättade om min rädsla över att gå upp i vikt, mitt tvångsmässiga tränande och min försvunna mens. Han frågade hur mycket jag vägde och jag svarade lite undvikande att jag inte visste (trodde ju att jag hade gått upp en massa efter Mallorcaveckan).

Men såklart hade han en våg på rummet vilken han hänvisade mig till. Han gjorde en beräkning på mitt BMI och frågade mig om jag trodde det var bra. "Nja, det är väl lite på gränsen" sa jag. Han höll med och tyckte jag åtminstone kunde väga 3 kg mer, vilket väl känns ok.

Jag fick som sagt var några papper att fylla i, han dubblade dosen på min medicin och sedan vet jag inte vad som kommer hända. Ska dit igen på fredag så får väl se då.

Mest ut av allt skulle jag bara vilja prata med någon. Finns så mycket ouppklarat som ligger och trycker i huvudet och som jag skulle vilja spotta ut på någon. Skulle även vilja ha stöd och verktyg föt att kunna besegra de där elaka tankarna inom mig.

Har försökt att ringa beteendevetaren på min vårdcentral men inte blivit uppringd än. Snart har det gått en vecka så kommer nog inte att bli det, men avvaktar med att ringa igen tills jag varit hos psykiatriern. Kanske får jag en remiss till någon samtalsterapeut där.

Jag vet inte, men just nu känner jag bara attjag vill ta det lugnt. Har dragit ner på träningen och försöker att inte köra hårdare än vad jag känner att jag klarar av. Försöker slappna av mer på kvällarna och komma i säng tidigare (det går sådär).

Längtar efter att kunna koppla av och bara dkita i allt. Sluta att vara så rädd för allting hela tiden.

För den här oron som ständigt gnager i min kropp tar verkligen knäcken på mig.

Ovido - Quiz & Flashcards