Direktlänk till inlägg 1 januari 2016

Fredag 1 januari (natt) (Gott nytt år!)

Av Resan till mig själv - 1 januari 2016 02:15

Nyss hemkommen från nyårsfirande. 2016 kom för ca 2 timmar sen. Då stod jag, Sara och Alex mitt i staden och tittade på fyrverkerierna. När jag stod där kände jag varken lycka eller sorg. Bara ett visst lugn på något sätt. Troligen för att jag tittade på alla människor och familjer runt omkring och kunde konstatera att ännu finns kärlek och gemenskap hos människor. Man glömmer lätt bort det när allt blir mer och mer digitalt.


Innan detta spenderade vi tre nyårskvällen hemma hos Sara. Blev en ganska lugn kväll med, enligt mig i alla fall, jättegod trerättersmiddag: Toast skagen till förrätt (stod jag för), oxfilé med hasselbackspotatis och vinsås (eller brunsås snarare) m.m (som huvudsakligen Alex stod för) och till efterrätt pannacotta (stod Sara för). Troligen gjorde all mat att jag inte har känt mig särskilt onykter trots att det blivit någon drink och ett par glas vin.

Som vanligt börjar jag vid den här tidpunkten att fundera på nyårslöften. Löften är ju till för att brytas så den här gången väljer jag väl att kanske tänka på mål och förhoppningar eller önskningar:


* Jag vill minska min stress och oro.
* Jag vill fånga dagarna.
* Jag vill minska på viktångesten


Jag kan försöka uppfylla detta genom att.
* Fortsätta arbeta med terapimålen (äta minst tre måltider, känna efter, göra lustfyllda saker etc)
* Fånga nuet.
* Minska på hetsätning och kompensationsträning, minska på bantandet
* Skriva dagbok (eller börja blogga) åtminstone någon gång i veckan.
* Ta mer bilder


Det har i alla fall börjat bra. Trots att jag känner mig uppgiven efter all mat, godis, dricka och chips ikväll så har jag inte hetsätit något sedan jag kom hem. Jag är ju inte hungrig eller ens sugen. Är redan tung i magen så varför ska jag förvärra det när jag vet att jag bara kommer ha ångest och må dåligt imorgon när jag vaknar, känna mig stressad att göra mig av med allt osv.


Sen kan jag ju inte lova att jag aldrig kommer att spåra ur. Jag vill ju inte hålla mig i ett koppel helt och hållet heller. Jag ska försöka att balansera mig så gott det går. Vi får se hur det blir..


Nu kommer i alla fall en första utmaning. Att låta bli att ställa alarm innan jag går och lägger mig och vakna när jag vill imorgon. Jag är ju trots allt ledig, hehe.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Resan till mig själv - 9 september 2017 01:23

Jag försöker att testa mitt minne lite. Det känns som att halva detta år bara har flugit förbi och när jag sitter här och försöker att tänka tillbaka så blir det bara som en tom lucka. Så, nu får jag ta och fundera lite här.. I februari fick jag ...

Av Resan till mig själv - 22 juli 2017 00:24

Sommarbilder..     Det blev en dag på stranden...     Hittills har jag haft en relativt skön sommar med den tredje veckan semester. Sista nästa vecka..   Har varit på två spaweekends (ena på ett mycket fint slott och andra i en mysi...

Av Resan till mig själv - 29 januari 2017 01:02

Meningen med livet, kall, livsuppgift osv.. Ord som cirklar runt i mitt huvud i princip dygnet runt nu. Inte för första gången heller.Det var nog inte förrän för ett par år sedan som jag började tänka på det. Innan handlade det mesta om vad som var k...

Av Resan till mig själv - 20 januari 2017 23:54


Jag inser mer och mer att jag, tyvärr, på ett eller annat sätt tagit mina vänner för givet genom åren. På något sätt räknat med att de alltid ska vara där och inte riktigt tänkt på hur viktiga de är för mig egentligen.    Det är väl nu, när det i...

Av Resan till mig själv - 19 januari 2017 23:03


Mer än ett år sedan senaste inlägget, som var på natten mellan nyår och nyårsdagen. Jag skulle nästan ha kunnat skriva exakt samma inlägg nyårsnatten detta år. Samma tankar, samma önskningar och mål. Med andra ord, inte så mycket har hänt i mitt liv....

Ovido - Quiz & Flashcards