Direktlänk till inlägg 17 juli 2014

Torsdag 17 juli

Av Resan till mig själv - 17 juli 2014 22:15

Sitter här med en otrolig ångest just nu, över en skitsak. 


Alltså, någonting är fel på mig för jag kan inte fatta beslut över om jag ska gå en promenad nu eller inte. Jag vet inte om det är en tvångstanke, eller om jag har lust till det. Jag är rädd för att jag kommer få fler tvångstankar om promenader när jag är på Mallorca. 


Jag tror jag vet varför. Idag var jag på gymmet två gånger, ena gången löpning på lunchen och andra gången cirkelträning på kvällen, och båda passen kändes väldigt bra (speciellt cirkelträning, som var första gången för mig, var riktigt kul!). Kanske för att jag för en gångs skull vågade äta två mackor till frukost, jag vet inte. Men nu, när det gick så bra, är det som att jag måste leva upp till att vara så "bra tränad" och inte sitta stilla utan röra på mig mer. Som att min kropp skulle må dåligt av att sitta stilla ett par timmar. Brukar dessutom alltid gå en långpromenad på fredagar och den kommer jag ju att missa imorgon eftersom jag åker...


Nä fy, vilken onödig ångest. Nu får jag försöka skäpra mig. Blir ännu mer stressad när jag tänker på allt annat som ska göras nu ikväll. Måste städa upp, tömma kylskåp och sopor så att lägenheten är någorlunda fräsch när jag kommer tillbaka. Måste packa, har inte ens börjat än och åker imorgon runt ett-tiden. Och så tvätten... Har tappat bort min tvättstugebricka s¨nu måste jag ställa mig i badkaret och tvätta. Great. Kommer ju aldrig hinna torka. 


Usch vad jag gnäller. Vad är det värsta som kan hända om jag inte promenerar? Dör jag så var det meningen, som en av mina gamla lärare brukade säga. 


Jaja, nu lägger jag upp lite ointressanta matbilder i brist på annat:


 

Gratinerad squash med ajvar.



 

Torsk (under såsen) med persiljesås, spenat och naketkorn.


 

Samma som bilden ovan fast lax istället för torsk. Naketkorn var riktigt gott!!


 

Enkel pasta- och kycklingssallad. 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Resan till mig själv - 9 september 2017 01:23

Jag försöker att testa mitt minne lite. Det känns som att halva detta år bara har flugit förbi och när jag sitter här och försöker att tänka tillbaka så blir det bara som en tom lucka. Så, nu får jag ta och fundera lite här.. I februari fick jag ...

Av Resan till mig själv - 22 juli 2017 00:24

Sommarbilder..     Det blev en dag på stranden...     Hittills har jag haft en relativt skön sommar med den tredje veckan semester. Sista nästa vecka..   Har varit på två spaweekends (ena på ett mycket fint slott och andra i en mysi...

Av Resan till mig själv - 29 januari 2017 01:02

Meningen med livet, kall, livsuppgift osv.. Ord som cirklar runt i mitt huvud i princip dygnet runt nu. Inte för första gången heller.Det var nog inte förrän för ett par år sedan som jag började tänka på det. Innan handlade det mesta om vad som var k...

Av Resan till mig själv - 20 januari 2017 23:54


Jag inser mer och mer att jag, tyvärr, på ett eller annat sätt tagit mina vänner för givet genom åren. På något sätt räknat med att de alltid ska vara där och inte riktigt tänkt på hur viktiga de är för mig egentligen.    Det är väl nu, när det i...

Av Resan till mig själv - 19 januari 2017 23:03


Mer än ett år sedan senaste inlägget, som var på natten mellan nyår och nyårsdagen. Jag skulle nästan ha kunnat skriva exakt samma inlägg nyårsnatten detta år. Samma tankar, samma önskningar och mål. Med andra ord, inte så mycket har hänt i mitt liv....

Ovido - Quiz & Flashcards