Alla inlägg den 20 juli 2014

Av Resan till mig själv - 20 juli 2014 23:30

(anteckningar från min mobil)


Om igår var kaos så har den här dagen varit i princip händelselös.


Hade tänkt vila idag men hade sådan joggabstinens att jag ändå gav mig ut en halvtimme i smyg imorse. När jag kom tillbaka blev det engelsk frukost på hotellet.  

 


Därefter fick jag gå bort till området där Bea bor och möta henne på stranden. Tog säkert minst 30-40 min så det var lite tufft i hettan, men skönt att bada sedan. Vattnet var inte riktigt lika varmt som igår men vilka vågor det var!


Till lunch blev det en påse chips och en jordgubbsmilkshake. Troligen den värsta lunch jag ätit på länge enligt hälsomaffian, men Bea ville inte gå till någon servering och jag hade ingen bättre fantasi än så.


Hela dagen lång så låg vi bara där på våra solstolar. Läste i våra böcker, löste korsord, tog ett dopp då och då.. Avkoppling när den är som bäst. 


På kvällen blev det mat på samma ställe som igår. Den där lunchen var nog inte så bra för jag var nu på hetshumör och ville bara vräka i mig. Men istället för att beställa in pizza eller något annat väldigt hetsvänligt så tog jag in en kyckling med curry då jag, när jag slappnade av och lyssnade på kroppen, kände att jag behövde proteiner och speciellt kyckling var jag då sugen på. 


 


Vilken liten portion, tänkte hetsvargarna när maten kom int men jag lyckades i alla fall få i mig den ganska långsamt utan att slafsa i mig. O istället för att beställa in någon söt dessert fick idag en espresso avsluta kvällens måltid, vilket fick hetsvargarna att somna tillslut. 


 


 

Så bjöds det också på någon specifik Mallorcansk likör. Smakade som munskölj ungefär


Mamma gick tillbaka till hotellet medan jag och Bea tog en runda i affärerna, är mycket trevligare att gå runt på kvällen än på dagen när det är så varmt. Bl.a gick vi in i en liten rolig kinesisk butik med ett sortiment som sträckte sig från allt mellan barnleksaker och porrfilmer. Jag gjorde dock inget fynd.

Ovido - Quiz & Flashcards