Alla inlägg den 1 juli 2014

Av Resan till mig själv - 1 juli 2014 23:45

Tänkte skriva lite mer om helgen, då det är en helg som kan vara värd att minnas. Ingen superspeciell eller revolutionerande helg kanske, men den roligaste och mest avkopplande på länge.


Slutade 12 på fredagen som planerat, och efter det så inleddes tyvärr ledigheten med lite tvångsmässig träning. Dock endast en 3 km joggingtur, men ändå. Var på väg att köra 5 km först men lät det stanna vid 3 eftersom jag förtstod att det bara skulle öka och öka annars och jag skulle aldrig bli nöjd. Så fungerar jag, så det är lika bra att hålla sig kort.


Tanken var att inte träna alls på fredagen, men jag och Bea chattade lite på förmiddagen då hon nämnde något om att hon skulle hinna träna innan vi åker – och så var karusellen igång i min hjärna. För om någon annan ska träna så måste jag ju också göra det. Annars är jag lat.


Nåväl… Efter att jag slängt ihop lite all möjlig packning i all hast (vilket jag egentligen skulle ha gjort under torsdagen men inte hann/orkade) kom vi till slut iväg runt 14:30. Bea hämtade mig i mammas bil, som vi fått låna, och meningen var väl att vi skulle turas om att köra hela vägen. Efter ett par mil går det dock upp för mig att jag glömt både glasögon och linser (som jag måste ha för att få köra) samt att jag inte heller har några linser på mig p.g.a en tidigare infektion. Så ja, det jobbet fick jag överlåta helt till syrran (inte särskilt mycket mig emot).


Första stoppet blev efter någon timme i en liten stad där tanken var att stanna för att äta något, hade inte hunnit äta någon lunch. Vi hittade dock ingen bra parkering, och det spöregnade så det enda alternativet för att få hyfsat okej avstånd att gå från bilen var att stanna vid en mack istället. Så köpte en såndär grillad varm macka där med en mugg kaffe. Mackan var okej men kaffet smakade skit(starkt).


Resan fortsatte i spöregnet. Under kanske två timmar åkte vi, och under resans gång pratade vi mycket om saker och ting. Alltifrån livets stora frågor (universums storlek, vad händer efter döden osv) till ätstörningar och depressioner.. När det gäller de sistnämnda så har vi väl båda mycket att prata om antar jag. Kan vara skönt att prata med någon som vet hur man känner.


Men men. Nu lämnar vi det tråkiga ett tag. Runt 18-tiden anlände vi till det lilla pittoreska samhället där vårt hotell fanns. Ett väldigt vackert hotell i lite gammaldags stil. Startade redan på 1800-talet om jag minns rätt.


                 


Vi installerade oss endast hastigt på rummet, då vi var väldigt ivriga att springa ut och prova badtunnan och bastun. Värmde härligt i det lite kyliga regnet. Älskar verkligen varmbad och provat på det utomhus har jag faktiskt aldrig gjort förut.


Senare på kvällen var det dags för födelsedagsmiddag. Efter att ha gått runt lite valde vi till slut en restaurang i den lite lagom finare stilen.


Blev en trerätters med vin och alla rätter smakade lika underbart gott. Av allt fint som fanns på menyn valde jag till förrätt en nachotallrik och huvudrätt en hamburgetallrik, haha. Men man tar ju alltid det godaste, som Elisabeth i Madicken sa. Till dessert blev det någon slags chokladsak, kommer inte ihåg vad det exakt hette men god var den i alla fall.


        


Efter en trevlig kväll gick vi belåtna tillbaka till hotellet. Jag kände mig nöjd, glad och avslappnad och såg fram emot lördagen.


Men den berättar jag om imorgon för nu är jag alldeles för sent uppe igen.


God natt!

Ovido - Quiz & Flashcards