Alla inlägg den 21 juli 2014

Av Resan till mig själv - 21 juli 2014 23:30

(anteckningar från mobil)


Alla på den här ön är smala. Typ alla tjejer/kvinnor man ser har 0 i fettprocent känns det som. Själv kommer jag gå upp minst tio kilo under den här veckan. Röven börjar redan kännas större och slappare. Synd att den dessutom har så ful form i övrigt. Typ fyrkantig. Kunde den åtminstone inte fått varit sådär sexigt rund?

 

Så här går ätstörningstankarna just nu och när jag läser dem igen så vill jag bara sucka. Vad är det för löjliga problem? Innerst inne skiter jag fullständigt i hur min röv ser ut så länge jag får må bra. Det är bara fru ÄS som tror att jorden går under om jag går upp några hekto.


Den här dagen har i alla fall varit lugn. Hetsvargarna har sovit hela tiden och ångesten åtminstone slumrat.


I matväg har hela dagen bestått av "förbjuden" mat i princip.


Till frukost vitt "farligt" bröd med ost och skinka samt såndär sötad youghurt. Till lunch tallrik med hamburgare, korv och pommes frites utan minsta lilla grönt. Till middag en förrätt med baconlindade dadlar (inte så onyttigt tycker den som äter paleo) och huvudrätt en stooor wienerschnitzel med strips. Frågade servitören om en annan sak på menyn som verkade intressant men fick höra att det var för mycket mat för mig. Han skulle bara veta hur mycket jag kan äta, haha. Men med tanke på schnitzelns storlek, som nästan till och med kunnat göra hetsvargarna nöjda om de varit framme, så kan man ju undra.


         


Förutom en joggintur imorse så har jag inte varit särskilt aktiv idag. Har inte orkat ta mig så långt utanför hotellet i den här värmen och därför mest legat vid poolen, växelvis i solen och skuggan. En stund gick jag ner till närmsta strand för att prova mina nya simglasögon som jag köpte igår, men de läckte ju bara.


Under middagen på restaurangen blev vi påhoppade av en såndär försäljare som går runt och säljer krimskrams, och för att vara snälla så köpte jag och Bea en varsin blinkande gummiring för de enda kontanter vi hade med oss. Det skulle vi inte ha gjort, för snart hade vi en försäljare per minut vid vårt bord som tyckte att vi kunde köpa av dem också. Att vi faktiskt inte hade några pengar kvar ville de såklart inte tro på, haha. 


Så mycket mer intressant hände inte den här dagen. Imorgon blir det troligen ett besök i Palma. 

Ovido - Quiz & Flashcards