Alla inlägg den 7 juli 2014

Av Resan till mig själv - 7 juli 2014 22:45

Så har ännu en helg flugit förbi. En generellt ganska bra helg (förutom fredagen) men dessvärre med binge, binge, binge. 


Nej så farligt var det kanske inte, men spårade ur lite gjorde det i alla fall.


På fredagen var jag otroligt nervös, som sagt min första "ensamma" på länge. Satt under hela dagen på jobbet och hoppades på att någon skulle höra av sig och fråga om jag ville hitta på något på kvällen (tanken på att jag kanske själv kunde höra av mig till någon slog mig förstås inte).


Det är när jag är ensam som mitt tvång blir som värst, både när det gäller maten och annat. Sätter upp en massa listor i huvudet på allt som ska göras innan jag får koppla av, och vart efter jag gör sakerna så ökas det bara på mer och mer. Därför är jag så otroligt rädd för att vara ensam ibland eftersom det då finns obegränsat med tid att utöka "listan" och att det också är lättare att tvångstankarna dyker upp när man inte har någon att prata med. Man börjar lyssna mer inåt liksom.


Kommer inte ihåg när/om jag lyckades lugna ner mig på fredagen men fick nog inte i mig mat förrän närmare 23 i alla fall. Gym, all städ- och hygientvång, promenader, bestämma mat/handla tog tid..


Fredagskvällens mat blev i alla fall en stor grillrib (stekt, hehe) med potatissallad och lite chips. Efteråt binge-åt jag väl typ en hel påse chips.


 


Ja, det var fredagen det. Fortsätter att skriva mer om helgen imorgon, för den här veckan har jag beslutat att försöka komma i säng i tid. Så det så.


Godnatt. 

Ovido - Quiz & Flashcards