Alla inlägg den 11 november 2015

Av Resan till mig själv - 11 november 2015 22:00

Jag känner mig glad och ångestfylld samtidigt. På ett sätt som jag inte vet om det är bra eller dåligt. Det känns bra, men samtidigt skuldfyllt. Vad ska jag göra för att det ska bli något vettigt av den bra känslan?

 

Har känt mig så konstigt rädd nu i veckan. Inte ångest på samma sätt som jag brukar riktigt, åtminstone inte lika stark. Men en jävla rädsla och oro.


Mamma har ringt två gånger idag och jag har inte vågat svara. Bara varit rädd för att det ska ha hänt något. Att hon i telefonen ska skrika att det hänt en katastrof, fast den största sannolikheten borde vara att hon bara vill prata om den där resan eller något. Hade det hänt något allvarligt borde jag ju blivit nerringd av andra och fått reda på det ändå.


När jag och Johnny skulle ut och springa kände jag mig rätt pigg. Men efter ett tag kom den där jävla ångesten. Inte riktigt den elaka utan mer den rädda. Jag blev yr under fötterna, fick smått hjärtklappning, obehag i bröstet och mådde illa. Ville bara tillbaka så snabbt som möjligt så att jag kunde få bryta ihop i omklädningsrummet. Åtminstone kändes det som att jag skulle göra det, men det gjorde jag inte riktigt. Istället blev jag akut kissnödig och sedan bara trött. När jag kom hem slängde jag bara allt i hallen och satte mig en timme med ett japanskt bildpussel.


Under dagen har jag dessvärre känt mig tvungen att räkna kalorier, medan jag nu på kvällen slängde i mig en massa fett. Typ en stor bit entrecote stekt i en massa smör, typ säkert 1 dl aioli och ännu en sked smör. Gud vet hur många kalorier det blev.. Typ 1600? Mja, säg att entrecoten vägde 250 gram max. Det kanske blir typ 400 kcal. Aiolin kanske var lite mindre än 1 dl och blev runt 500 kcal. Smöret kanske 2 - 300. Ja, 1200 totalt då kanske. Men i så fall har jag kanske fått i mig max lite mer än 2000 idag och det finns därmed ingen anledning att hetsäta vidare. Punkt slut.


Suck, vad håller jag egentligen på med. Min terapeut har sagt att jag ska jag jobba med att inte ta så mycket kontroll och vad gör jag? Kontrollerar ännu mer.. Har ju inte räknat kalorier på länge annars.


Men har bara en sådan jäkla lust.. Ah, jag vet inte. Kanske bara ska låta det vara. Kommer ändå tröttna om ett par dagar. Och trots allt så äter jag ju, även om det ibland blir för mycket och ibland kanske för lite.


Nej, ska nog försöka att tänka på lite annat än mat, kropp och elände en stund.. Försöka resa mig upp och få någon ordning i den här svinstian.

Ovido - Quiz & Flashcards