Direktlänk till inlägg 24 juni 2014

Tisdag 24 juni

Av Resan till mig själv - 24 juni 2014 22:45

Idag har det varit en vad jag brukar kalla Äckeldag. Av alla olika typer av dagar jag har så är nog Äckeldagarna de värsta. Då känner jag mig äcklig, äcklad och ofräsch på alla sätt. 


Magen är uppsvälld, bubblig och förstoppad. Lite känska av att man bara vill ta en duschslang och spola ut hela tarmen. Kläderna känns flera storlekar för små och plötsligt känns det som att man börjar gå in i saker med magen och röven. Som att man gått upp tio kilo minst. Känns som att kroppen samlar på sig en massa vätska och Kan känna hur armar, ben och mage dallrar på mig, vilket gör att jag knappt vågar gå eller ta i mig själv. 


Kompensationsmonstret inom mig får panik och vill bara bränna bort allting, vilket gör det fruktansvärt frusterande att vara tvungen att sitta på ett kontor hela dagen. Hade tänkt jobba över en timme idag, men klarade inte av att koncentrera mig utan gick ordinarie tid och panikskyndade hem för att få gå ut och springa. Så fruktansvärt jobbigt när kroppen på sätt och vis ber om att få bli av med kalorier samtidigt som den känns yr och svimfärdig av stress. Man förstår inte riktigt vad det är den vill egentligen.


På dagens matplanering stod kyckling i filodeg, men när jag känner på det här viset klarar jag inte av att äta sådan typ av mat. Vet inte om det är inbillning (det är det säkert) men känns som att de snabba kolhydraterna stressar upp mig ännu mer och dessutom gör magen sämre och framför allt - får mig att bli fet (nu är det fru Ätstörning som talar, inte jag). Därför var kyckling med keso och sallad allt jag fick i mig till middag idag.


   


Usch så här vill jag verkligen inte ha det. Kroppen och själen känns ju fullkomligt ur balans, ibland funderar jag på om det är något hormonellt fel. Men stressen är det som plågar mig mest och jag måste söka hjälp snart. Min terapeut (gick hos en beteendevetare några gånger för att lära mig hantera stress/tvångsankar för ett par veckor sedan, ätstörningarna hann dock inte riktigt komma på tal) rekommenderade en privat psykiatrier, men jag känner mig lite rädd. Vill inte bara bli en i mängden som blir hemskickad med piller, utan känner att jag vill prata av mig med någon på riktigt. Få berätta allt. Längtar efter att bli lyssnad på. 


Kanske vore en psykolog bättre i så fall, jag vet inte. Något måste det bli i alla fall, för det här har hållt på i flera år nu och kommer inte att lösa sig av sig självt. Det vet jag, och ändå är jag så seg på att skaffa hjälp.


Jaja. Nu måste jag lägga mig, för imorgon är en lång dag. Förutom jobb även städning, ev. tvättstuga m.m. 


Godnatt.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Resan till mig själv - 9 september 2017 01:23

Jag försöker att testa mitt minne lite. Det känns som att halva detta år bara har flugit förbi och när jag sitter här och försöker att tänka tillbaka så blir det bara som en tom lucka. Så, nu får jag ta och fundera lite här.. I februari fick jag ...

Av Resan till mig själv - 22 juli 2017 00:24

Sommarbilder..     Det blev en dag på stranden...     Hittills har jag haft en relativt skön sommar med den tredje veckan semester. Sista nästa vecka..   Har varit på två spaweekends (ena på ett mycket fint slott och andra i en mysi...

Av Resan till mig själv - 29 januari 2017 01:02

Meningen med livet, kall, livsuppgift osv.. Ord som cirklar runt i mitt huvud i princip dygnet runt nu. Inte för första gången heller.Det var nog inte förrän för ett par år sedan som jag började tänka på det. Innan handlade det mesta om vad som var k...

Av Resan till mig själv - 20 januari 2017 23:54


Jag inser mer och mer att jag, tyvärr, på ett eller annat sätt tagit mina vänner för givet genom åren. På något sätt räknat med att de alltid ska vara där och inte riktigt tänkt på hur viktiga de är för mig egentligen.    Det är väl nu, när det i...

Av Resan till mig själv - 19 januari 2017 23:03


Mer än ett år sedan senaste inlägget, som var på natten mellan nyår och nyårsdagen. Jag skulle nästan ha kunnat skriva exakt samma inlägg nyårsnatten detta år. Samma tankar, samma önskningar och mål. Med andra ord, inte så mycket har hänt i mitt liv....

Ovido - Quiz & Flashcards