Alla inlägg den 29 juni 2014

Av Resan till mig själv - 29 juni 2014 23:45

Ja då sitter man hemma i lägenheten igen, nyss hemkommen efter en härlig helgresa med många roliga aktiviteter.


I min kropp ligger nu fullt med pizza, pommes, glass, kinamat, hamburgare och massor av dylikt och trängs. Ja, mycket ”förbjuden” mat har det blivit under denna helg, men ännu så länge känner jag ingen speciell ångest över det. Tyvärr tror jag att det kan komma senare i veckan, då jag troligen kommer att svälla upp lite i kroppen, men det problemet tar vi då antar jag.


Eftersom jag inte skrivit sen i torsdags kan jag väl börja med att berätta lite om fredagen.


Den här veckan var fredagen min ”vägardag”, så det jag började med denna fredag var alltså att väga mig. Det måste man ju göra ibland, säger dom. Jag vet inte riktigt vad jag ska tro om min våg då den visade ytterligare ett halvt kilo mindre den här veckan, även fast jag tycker att jag ätit mer än vanligt (men det tycker jag å andra sidan alltid att jag har).


Och varför jag kollar vikten över huvud taget.. Ja, säg det. Jag har ju inte som mål att nå någon speciell vikt, varken upp eller ner, utan målet är ju bara att må bra. Vad jag väger, varför ska jag bry mig om eller veta det för?Ändå har jag så svårt för att släppa kontrollen över den där förbannade vågsiffran. Som att den betyder allt. Under nästan 4 månader för ett tag sedan vägde jag mig inte alls utan försökte bara känna efter i kroppen hur jag mådde, och uj så mycket skönare det var. Sedan skulle jag såklart ändå börja väga mig igen, och blev åter igen fast. Kanske vågar jag ta ett uppehåll igen, någon gång.



Nu hann jag inte berätta så mycket mer idag, för klockan tickade iväg och imorgon börjar ju en ny arbetsvecka så.. Ja, jag får väl fortsätta imorgon helt enkelt.


GN

Ovido - Quiz & Flashcards