Direktlänk till inlägg 23 juni 2014

Måndag 23 juni

Av Resan till mig själv - 23 juni 2014 23:15

Fy sjutton vad jag måste bli bättre på att lägga mig tidigare. Har haft som mål i flera veckor att komma i säng tidigare än 23 men ändå tycks det bli senare och senare för var gång. Nu sitter jag här igen och klockan närmar sig midnatt och jag har nyss ätit. Fattar inte vad jag gjort för att inte lyckas få i mig mat förrän nu.


Kommer vakna ännu tröttare än vad jag gjorde imorse, men man kan ju hoppas på med ungefär samma humör. Förutom den vanliga morgontröttheten kände jag mig ganska pigg på en ny arbetsdag. Och tur var det, för idag var det mycket att göra. En deadline i projektet börjar närma sig så det finns mycket att ta i tu med. 


 Strumpor i ballerinaskor är inte snyggt, men skönt


Idag blev jag tillfrågad av några arbetskamrater om att följa med och äta ute på lunchen, och jag tackade ja. Det händer väldigt sällan att vi gör det och det är bra för mig att träna på sådana situationer. Förutom alla andra problem så lider jag även av en social fobi och kan tycka att det är jobbigt att gå ut med folk som jag inte känner så bra. Och det här med maten dessutom.. Kände en ångest över vad för typ av matställe de skulle vilja gå till, och hoppades på att det inte skulle bli någon typ av buffé. Mat i överflöd och jag måste själv välja hur mycket jag vill ha, är så otroligt rädd över att tappa kontrollen. På en helg skulle det nog gå bra, men att vara tvungen att sitta på jobbet med ångest efteråt.. (varför jag ens skulle vara tvungen att ha ångest, men men)


Dock blev det ingen buffé, utan ett vanligt lunchcafé. Var väl tänkt att vi skulle ta något lite finare men många ställen hade stängt idag av någon anledning. Men det här stället dög bra det också. Stod och valde mellan en pasta- och kycklingsallad och kyckling med gräddsås, och valet föll tillslut på salladen. Var inte så jättehungrig och kände mig osäker på hur min mage skulle reagera på såsen. 


Vi fick vänta ganska länge på maten och de andra tog för sig av salladsbuffén och brödet så länge. Jag kände att en macka kanske skulle vara gott, men jag känner fortfarande en viss skräck över att äta bröd till maten. Åtminstone om jag inte får det serverat direkt på, då har ju någon annan valt det åt mig. Bröd är ju väldigt hett debatterat nu för tiden dessutom så det är väl bl.a därifrån det kommer antar jag..


Jobbade över en timme idag för att samla in lite timmar så jag kan dra tidigare på fredag, då jag och syrran åker till Småland. Efter jobbet vart det gym fast jag inte direkt hade någon lust. Dock ingen kondition idag utan endast mitt styrkeprogram som jag börjar tröttna lite på. Men snart har jag alla stämplar klara och då ska man ju få en fin present säger dom (kan nästan sätta en tusing på att det är en t-shirt med gymmets logga på). 


Efter gymmet promenerade jag hem, och sedan bort till den stora Ica för att veckohandla. Är i en period just nu då jag har svårt för att spontant bestämma mat dag för dag, så jag använder en app och matplanerar utifrån den och vad jag har hemma. Fungerar bra, och då kommer vi åter igen till det här att jag på slipper välja helt själv utan på sätt och vis blir serverad av någon annan.  


  


  

Dagens middag. Avkoadosallad med ägg, senapsdressing (ligger underst så syns ej på bilden), bröd m.m. 



Sedan satt jag och syrran i telefon och planerade boende inför Småland, vilket väl tog en halvtimme minst. Så ja, där av den sena middagen. Timmarna har verkligen bara flugit iväg och en ny jobbdag närmar sig med stormsteg, så det är nog bäst att jag försöker få så mycket sömn som möjligt innan dess. 


Nighty night. 


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Resan till mig själv - 9 september 2017 01:23

Jag försöker att testa mitt minne lite. Det känns som att halva detta år bara har flugit förbi och när jag sitter här och försöker att tänka tillbaka så blir det bara som en tom lucka. Så, nu får jag ta och fundera lite här.. I februari fick jag ...

Av Resan till mig själv - 22 juli 2017 00:24

Sommarbilder..     Det blev en dag på stranden...     Hittills har jag haft en relativt skön sommar med den tredje veckan semester. Sista nästa vecka..   Har varit på två spaweekends (ena på ett mycket fint slott och andra i en mysi...

Av Resan till mig själv - 29 januari 2017 01:02

Meningen med livet, kall, livsuppgift osv.. Ord som cirklar runt i mitt huvud i princip dygnet runt nu. Inte för första gången heller.Det var nog inte förrän för ett par år sedan som jag började tänka på det. Innan handlade det mesta om vad som var k...

Av Resan till mig själv - 20 januari 2017 23:54


Jag inser mer och mer att jag, tyvärr, på ett eller annat sätt tagit mina vänner för givet genom åren. På något sätt räknat med att de alltid ska vara där och inte riktigt tänkt på hur viktiga de är för mig egentligen.    Det är väl nu, när det i...

Av Resan till mig själv - 19 januari 2017 23:03


Mer än ett år sedan senaste inlägget, som var på natten mellan nyår och nyårsdagen. Jag skulle nästan ha kunnat skriva exakt samma inlägg nyårsnatten detta år. Samma tankar, samma önskningar och mål. Med andra ord, inte så mycket har hänt i mitt liv....

Ovido - Quiz & Flashcards