Direktlänk till inlägg 22 juni 2014

Söndag 22 juni

Av Resan till mig själv - 22 juni 2014 23:45

Automatiska tankar när jag vaknade imorse var att jag måste skippa frukosten om jag ska kunna fika senare, men den här gången lät jag mig inte komma undan. Utan frukost riskerar jag att bli på dåligt humör och bete mig dåligt mot de andra, hetsäta, och om jag nu dessutom ska träna..


Träna ja.. Man kan väl säga att morgonens plus var att jag faktiskt åt frukost (brukar ofta skippa den på helgerna för att ”kompensera” för gårdagen) och minus att jag ”tjuvtränade”. Jenna ringde nämligen och ville att jag inom kort skulle försöka åka till dem så att vi kunde komma iväg, men jag ville så gärna träna innan. Ännu ett av mina beteenden. Fika utan att ha tränat innan = svårt. Många föredrar att träna efteråt istället men för mig är det tvärtom.


Sa att jag skulle komma så fort jag kunde, slängde i mig frukost och åkte sedan iväg för att springa ett varv. Dumt, men det gick väldigt bra idag i alla fall – kanske p.g.a frukosten. Sprang fortare än vad jag brukar och fick ett nytt personbästa på varvet (ingen elittid, men ändå).


Nåja. Åkte i alla fall sedan iväg och skyllde min lilla försening på att jag råkat somna om. Men de verkade inte ha någon brådska, så ingen skada skedd antar jag..


Vi körde i alla fall iväg, jag, mamma, Jenna och Karl, en bit utanför stan för att gå på ett fint slottscafé. Tanken var väl att vi skulle ha suttit ute och njutit av sommarnaturen, men småskurarna och temperaturen gjorde att vi valde att slå oss ner inne (vilket övriga gäster för övrigt också gjorde – svensk sommar, jiho).


Blev inte riktigt en fika utan mer lunch. Jag valde en baguette med skagenröra, som smakade väldigt bra, men jag ångrade mig nästan lite när jag såg Jennas pastarätt. Jaja.


  


Allt var trevligt till en början, men sedan började mamma och Karl, som har vilt skilda politiska åsikter, diskutera någonting och stämningen blev ganska spänd. Diskutera är ju trevligt om man kan göra det som vanliga och lugna människor, men båda dessa två har en förmåga att provocera varandra oerhört. Jag och Jenna skämdes inför de andra gästerna, och ett tag var jag orolig för att ett riktigt gräl skulle bryta ut men som tur var lugnade sig situationen efter ett tag när samtalsämne byttes.


Vi åkte tillbaka, och jag slumrade en stund i bilen medan de andra handlade inne på Ica. Gud så skönt med eftermiddagslurer, det ska jag börja ta lite oftare. När jag kom hem körde jag ett ganska långt träningspass, men inte motvilligt utan kändes sim att kroppen behövde det. Kände mig pigg och som att jag hade en massa överskottsenergi, och dessutom kändes magen lite ur balans (jag är lite känslig mot vitt bröd tror jag) och löpning är en väldigt bra medicin mot det.


Tänk vad lite mat kan göra. För jag antar att det var det som gjorde att löpturerna kändes så pass bra idag. Mycket bättre än vad det gör när jag tvångsmässigt tränar utan energi i kroppen. Tänk om det kunde få vara så varje gång.


På kvällen gjorde mamma en god kycklinggryta och efteråt satt hon och berättade om gamla släktforskningar hon gjort. Det är nämligen så att jag och min äldsta syster Beatrice ska göra en road trip till Småland nästa helg, och jag håller på att titta på lite olika aktiviteter som man kan göra där och funderar på om det kanske finns några gamla släktgårdar att leta upp. Tycker sånt är väldigt spännande, att få se en del av sin egen historia liksom.


Jaja, vi får väl se vad det blir. Finns massa annat skoj som jag också skulle vilja göra. Islandshästridning, Katthult (hehe) m.m m.m Dock är Bea och jag intresserad av ganska olika saker, hon gillar t.ex konstmuseum och dyligt medan jag för det mesta flyr sådant, och hon är väl den som ska få bestämma mest eftersom denna resa är min födelsedagspresent till henne. Men det blir nog kul i alla fall, ser fram emot det.


Nu tickar klockan iväg, och fast jag hade bestämt mig för att börja sköta min sömn bättre så ser det ut att bli en sen kväll ikväll igen. Nåja, får väl ta igen det någon gång.


Nattinatt. 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Resan till mig själv - 9 september 2017 01:23

Jag försöker att testa mitt minne lite. Det känns som att halva detta år bara har flugit förbi och när jag sitter här och försöker att tänka tillbaka så blir det bara som en tom lucka. Så, nu får jag ta och fundera lite här.. I februari fick jag ...

Av Resan till mig själv - 22 juli 2017 00:24

Sommarbilder..     Det blev en dag på stranden...     Hittills har jag haft en relativt skön sommar med den tredje veckan semester. Sista nästa vecka..   Har varit på två spaweekends (ena på ett mycket fint slott och andra i en mysi...

Av Resan till mig själv - 29 januari 2017 01:02

Meningen med livet, kall, livsuppgift osv.. Ord som cirklar runt i mitt huvud i princip dygnet runt nu. Inte för första gången heller.Det var nog inte förrän för ett par år sedan som jag började tänka på det. Innan handlade det mesta om vad som var k...

Av Resan till mig själv - 20 januari 2017 23:54


Jag inser mer och mer att jag, tyvärr, på ett eller annat sätt tagit mina vänner för givet genom åren. På något sätt räknat med att de alltid ska vara där och inte riktigt tänkt på hur viktiga de är för mig egentligen.    Det är väl nu, när det i...

Av Resan till mig själv - 19 januari 2017 23:03


Mer än ett år sedan senaste inlägget, som var på natten mellan nyår och nyårsdagen. Jag skulle nästan ha kunnat skriva exakt samma inlägg nyårsnatten detta år. Samma tankar, samma önskningar och mål. Med andra ord, inte så mycket har hänt i mitt liv....

Ovido - Quiz & Flashcards