Alla inlägg den 28 juli 2015

Av Resan till mig själv - 28 juli 2015 22:00

 

Alla andra klarar ju av att äta chips, jordnötter, pizza, dricka vin osv utan att vara tvungna att gympa efteråt. Jag måhända äta mest men så mycket borde det ju inte skilja, varför börjar min kropp brinna så fort jag ätit?




Jag älskar slott. Drömmer ofta att jag springer runt på ett. Varför vet jag inte, men rummen tar liksom aldrig slut. Slottet tycks bara bli större och ha hur mycket som helst att upptäcka. Kanske kommer det från "Mysteriet på Greveholm", som jag ju som barn imponerades så stort av.


Idag var jag dock på ett slott på riktigt, Lövstad. Det var vårt första stopp på vår minisemester (Ankis, Beas och min). Vi gick en guidad tur och fick se slottet som det ungefär varit på 1800-talet. Vackert. Önskar dock jag kunnat låta bli att kolla mig i spegeln hela tiden och bara bli tjurig över synen.


Nu sitter vi här i kvällen hos Anki. Bea skriver personligt brev, jag dagbok och Anki ser på TV. Till och med jag är mätt (om än ångestfylld) efter middagens hemmagjorda pizza och snacks. Imorgon blir det väl en dag i staden.

Ovido - Quiz & Flashcards